אז החלטת שאת רוצה לתפור בגדי ים ולהקים מותג משלך? נהדר!

עכשיו תעצרי רגע לנשום.

הרבה לפני שבונים את הגזרות, בוחרים את הבדים או תופרים את הקאפים, קודם כל צריך לענות על שלוש שאלות: מי השוק שלי? מה הנישה שלי? מי קהל היעד?

יותר מדי פעמים התשובות שאני שומעת מסטודנטיות שלי הן: אני אמכור לכולן, אני אמכור הכל ואני אמכור בכל מקום.

אז זהו, שזה אפשרי כשאת קסטרו, זארה או פילפל. זה פחות אפשרי כשאת עסק שרק עכשיו קם.

אז מה עושים? 

מתמקדים ומחליטים באיזה כיוון מתחילים את המסע.

זה לא פשוט, כי זה אומר שאת צריכה לקבל החלטות קשות: האם אני רוצה למכור לנשים או לנערות? לצעירות או למבוגרות? גוף מלא או מידות קטנות?

האם אני רוצה למכור לקהל צעיר שמחפש בגדי ים נועזים יותר, או לקהל שמרני וצנוע יותר? האם אני רוצה למתג את עצמי כמותג פרימיום שמוכר במחירים גבוהים, או שדווקא כקולקציה במחירים נמוכים יותר שכל אחת יכולה לרכוש?

אלו רק כמה מהשאלות שיעזרו לך להבין במה להתמקד. בעצם, את צריכה להגדיר לעצמך כמה פרמטרים על הקהל שלך:

  1. מה הגיל שלו? בדרך כלל נחלק את זה לילדות, נערות, צעירות, מבוגרות
  2. מה המין שלו? גברים או נשים
  3. מה המיקום? קהל ישראלי עם העדפות מקומיות, או דווקא קהל בינלאומי עם העדפות וטעמים שונים
  4. כמה הקהל שלי יהיה מוכן לשלם? קהל שמעדיף מוצרי יוקרה, או דווקא קהל שמחפש מבצעים והטבות
  5. מה ההעדפה האופנתית של הקהל שלי? בגדי ים נועזים או גזרות שמרניות יותר? מותגי על או אופנת רחוב?

ברגע שתעני לעצמך על הפרמטרים האלו, את יכולה להתחיל לבנות את הנישה שלך בשוק, או בקיצור: קהל היעד שלך.

אל תשכחי שחשוב לבחור נישה שגם תאפשר לך למכור מבחינת ביקוש, היצע ותחרות. לדוגמא, יכול להיות מאוד מבאס להיכנס לנישה מאוד מבוקשת, אבל שכבר פועלים בה 1,000 עסקים דומים, שאין הבדל ביניהם. באותו אופן, יהיה מאוד מבאס גם להיכנס לנישה שאין בה כמעט מתחרים, אבל גם אין ביקוש.

בשביל לענות על השאלה הזאת, את צריכה להבין מי התחרות שלך בכל נישה, ולבדוק האם את יכולה לייצר מוצר ייחודי ותחרותי שיבדל אותך מהמתחרים בנישה.

לדוגמא, בשוק בגדי הים זה אומר שאת צריכה לייצר לעצמך בגדי ים שאין לאף אחת אחרת. וזה אגב בדיוק הדגש בקורסים שלי: קורס עיצוב בגדי ים למתחילים, קורס עיצוב בגדי ים למתקדמים, קורס עיצוב הלבשה תחתונה, קורס עיצוב בגדי ספורט, קורס עיצוב בגדי חוף, קורס תפירת בגדי ים סרוגים, קורס תפירהקורס עיצוב אופנה ועוד!

 

עכשיו צריך להבין מה המוטיבציה של קהל היעד שלך. את צריכה לשאול את עצמך שאלה פשוטה: לנשים בקהל היעד שלך יש תקציב מוגבל והמון מוצרים שהן ירצו לקנות. למה דווקא שיקנו את המוצר שלך? למה שלא יילכו לתחרות? מה מניע אותן? מה גורם להן לאושר?

 

ועכשיו יש לך שוק מוגדר, נישה מסוימת וקהל יעד – זה הזמן להתחיל לעצב ולתפור!

בהצלחה!

אני כאן לכל שאלה,

דלית